Meer bewegen op de werkvloer doe je zo!

Maak jij lange dagen op kantoor? De hele dag op je stoel zitten brengt een hoop risico’s met zich mee. Van lichamelijke pijntjes tot concentratieverlies. Dat ene loopje naar de koffieautomaat is nou eenmaal niet voldoende…


2 maart 2017 - Meer bewegen is niet alleen belangrijk voor je gezondheid, maar geeft je ook meer energie, een hoger concentratiepeil en minder stress! Wij geven je 5 nuttige tips:

Tip 1
Moet je een telefoontje plegen? Sta op en loop even weg! Dat ijsberen door de gang is extra beweging. Mooi meegenomen!

Tip 2
The sky is the limit! Dus laat een kans om de trap op te lopen niet liggen. Ga bijvoorbeeld eens op een andere verdieping naar het toilet!

Tip 3
Iets overleggen met een collega die verderop zit? Breng de boodschap niet via chat of e-mail over, maar loop even naar diegene toe.

Tip 4
Rek en strek op je werkplek! Voorbeeldoefening: schuif even naar het puntje van je stoel of ga staan. Breng je armen omhoog en draai je handpalmen naar het plafond. Breng je kin omhoog en doe je hoofd dus naar achteren. Staar eventjes naar het plafond, adem in, adem uit en ontspan!

Tip 5
Dorstig? Kies voor een klein glas, zodat je vaker moet lopen om hem te vullen. Een slimme manier om meer beweging te krijgen.

Bonustip!
Vergeet vooral niet Sky Radio op te zetten. Onze muziek nodigt uit om te bewegen en zorgt voor een goed humeur. Have a nice day at work!

Actieoverzicht


Swipe